Ürünlerimiz ve uygulamaları hakkında merak ettiğiniz ve sormak istediğiniz soruların paylaşıldığı bu platformda siz de bizlere info@filmandfoil.com.tr adresinden mail yoluyla veya 0216 422 66 18 ve 0533 695 10 94 numaralı telefonlardan sorularınızı iletebilirsiniz.
Soru : Aracımı boya koruma filmi ile kaplatmak istiyorum, sarardığı için her yıl yenilemek gerekirmiş, doğru mu?
F & F Cevap : Kaliteli bir boya koruma filmi ister PVC ister poliüretan esaslı olsun, en az 5 yıl sararmadan performanslarını sürdürürler. Çok sıcak güney illerimizde bu süre 3 yıla düşebilir.
Soru : Yakınımın aracının boya koruma filmi sökülürken çok sorun yaşadı, aracın boyası mahvoldu.
F & F Cevap : Eğer boya koruma filmi 5-6 yıldan fazla süredir aracın üzerinde değilse, bu film boya koruma filmi değil, sıradan hatta ucuz bir laminasyon filmidir. Tanınmış bir markası olsa bile bu tanınmış markaların reklam/tabela görsellerinde kullanılan şeffaf boya koruma film serileri de vardır! Bunlardan şiddetle kaçınılmalı, kullanılan ürünün özel araç boya koruma için üretilmiş olduğundan emin olunmalıdır.
Soru : Aracıma seramik kaplama yaptırdım fakat kolay çiziliyor. Memnun kalmadım.
F & F Cevap : Tersi söylense bile hiç bir seramik kaplama çizilmezlik sağlayamaz. Hiç bir sert yüzeyin çizilmez olamayacağı gibi. Yapılması gereken aracınızın fırça kullanmaksızın temizlenmesi, tozsuz bez ile kurulanıp parlatılmasıdır.
Soru : Boya koruma olarak 9H sertliğindekilerin çizilmediği söyleniyor.
(Zaten araç boya yüzeyi de bu civarlardadır hatta daha serttir)
Soru : Aracımda nasıl çizilmezlik sağlayabilirim ? Seramik kaplama işe yarar mı?
boya koruma sistemlerinin çoğu belli bir direnç sağlasa bile, yeterli görülmediği taktirde seçim boya koruma filmleri olmalıdır. 120-160 mikronluk boya koruma filmleri mekanik etkenlere çok daha etkin bir koruma sunar.
Seçiminiz Xpel Ultimate olursa, filmin ömrü sararmaksızın 10 yıldır, olası çizikler ısı ile yok olur.
Matrix Micro Coatings mavi kutu ürünümüzün doğru uygulanışı da elastomerik üst yüzeyin kendi kendini ısı ile yenileyebilmesi özelliği sayesinde güneşli sıcak havaların desteği ile ince çiziklerin kaybolmasına olanak verir.
Soru : ….marka glass coating seramik kaplama uygulattım, yer yer pul pul döküldü. Tamamen temizleyip Matrix Micro Coatings polimerik seramik kaplama yapabilir miyim ?
F & F Cevap : Glass Coating seramik boya koruma sistemlerine ilham vermiş en ilkel formdaki seramik kaplamalardır. Uygulanır uygulanmaz yüksek parlaklık verir, zamanla parlaklık azalır. Halen uygun fiyatlı ve maksimum iki yıl ömürlü bir boya koruma alternatifi olarak tüm dünyada kullanılır. 1,5 yıl içinde dökülmüş olması normaldir. Önce agresif bir kil uygulaması deneyiniz, olmazsa boyaya bir miktar zarar verecektir ama son çare olarak usturamsı kazıyıcılar deneyebilirsiniz. Ardından Matrix Micro Coatings uygulanabilir.
Soru : Uygulanan cam filminde fazlasıyla su kabarcıkları oluştu, neden acaba ?
F&F Cevap : Uygulama hatasıdır. Cam filmi su ile uygulanır, filmin altında kalan su sıkıca, dikkatlice ve tekrarlanan işlemlerle dışarıya atılmazsa film altında toplaşır. Çok fazla ve büyük kabarcıklar halinde toplaşmışsa yok olması çok uzun sürebilir.
Soru : Mekan yazın çok sıcak oluyor. Perde de önerdiler, cam filmi ne kadar etkili olur ?
F&F Cevap : Cam filmi camdan gelen ısıyı engellemede, ülkemizde hala olmasa bile tüm dünyada en çevreci, en ekonomik ve en etkili çözümdür. Aynı zamanda ultraviyoleyi de keserek güneşin kanserojen etkilerinden cildini korur, döşemelerin ve eşyaların solmasını engeller. Perde sadece ışığı keser, üstelik cam ile arasında oluşacak yüksek ısının tekrar mekana sızması engellenemez.
Soru : Güvenlikli cam filminizi aracıma uygulamayı teklif ettiler. Siz tavsiye eder misiniz ? Kurşun geçirir mi ?
optimize edilmiş olan araç güvenlikli cam filmlerini özellikle günümüzde kesinlikle öneririz.
Kapkaç ve hırsızlık ve kaza gibi durumlarda camı bütün halde tutabilmesi ile ciddi koruyucu özelliğe sahiptir. Kurşuna gelince, kat kat kalın güvenlik filmleri bile kurşuna karşı yüzde yüz performans sunamazlar. Kurşunun tipini, film ile atıldığı yer arasındaki mesafeyi, uygulandığı camın özelliğini hesaba katmak gerekir. Örneğin iki metre yakından atılan kurşuna dayanabilecek bir film yoktur. Tam olarak beklentinizi ifade edebilirseniz daha net olarak cevap verebiliriz.
Soru : Aracımda kapı kenar boya koruma bantlarınızı uygulattım, kalkma yaptı. Neden acaba ?
Matrix Micro Coatings veya herhangi bir seramik kaplama uygulatmışsanız kalkma yapacaktır. Ya da uygulamadan önce alkol ile iyice temizlenmemiş, uygularken dikey olarak çekiştirilerek uygulanmış olabilir. Kapı kenar koruma bantları, kapı kenarlarındaki kuvvetli film dönüşünün tutunmasına olanak verecek nitelikte yapışkana ve esnekliğe sahip ABD üretimi Xpel Extreme boya koruma filminden üretilmiştir.
F & F Cevap : ÖncesindeSoru : Bazı markalar şimdi garantiyi her sene bakım veya yenileme şartı ile veriyor. Matrix Micro Coatings uygulamasında da böyle bir şart var mıdır?
F & F Cevap : Evet, bir çok marka yarı kalıcı olup ancak yenileme şartı ile uzun garantiler verebiliyor. Matrix Micro Coating ürünleri kalıcıdır, kesinlikle yenileme gerektirmez.
Soru : Ürününüzün uygulandığı aracım deniz kenarında uzun süre kalmış ve deniz tuzu yemiş, çok kötü durumda.
F & F Cevap : Aracınızı normal biçimde yıkayınız, boyanızın her hangi bir şekilde zarar görmediği ortaya çıkacaktır.
Soru : Cam filmi içeriden mi uygulanır? Garantisi nedir?
F&F Cevap : Özel durumlar dışında içeriden uygulanır, ortalama 10 yıl performans ömrü vardır.
Soru : Aracıma güvenlikli cam filminizi tavsiye ettiler. Kalınlığı ve koruyuculuğu ne kadardır?
F&F Cevap : Güvenlikli araç cam filmleri 100 mikron kalınlığındadır. Daha kalın olan güvenlikli filmler hafif bombeli, açılıp kapanan araç camları için uygun değildir. 100 mikronluk araç cam filmleri öncelikle kaza esnasında camın dağılarak kabindeki yolcuların yaralanmasına yol açmasını engeller. Buna ilaveden kalın güçlü yapısı, cam ile adeta bütünleşebilmesi sayesinde kapkaç olaylarında hırsızın camı delip veya kırıp içeriye girebilmesini oldukça zorlaştırır.
Soru : Boya koruma filmi mi daha iyi bir seçenek, yoksa seramik boya koruma mı?
F&F Cevap : Poliüretan esaslı boya koruma filmini de dahil ettiğinizde, her üç tip boya koruma yöntemindeki en kaliteli ürünlerin tedarikçi kuruluşu olarak rahatlıkla ifade edebilirizki, en yüksek korumayı poliüretan film kaplama sağlayacaktır. Film and Foil poliüretan, özel laminasyonu ile hem rahatlıkla araç panelinin altına katlanarak yerleştirilebilir, hem de 5 yıl sararmaksızın araç yüzeyini taş vuruklarından da korur.
Seramik kaplama ise verdiği göz alıcı parlaklığı yıllar boyu korur, taş vuruklarına karşı ise koruması düşük olacaktır.
Soru : Matrix Micro Coatings ürün donup sertleşmiyor. Neden?
F&F Cevap : Kısa sürede donup sertleşen kaplamalar, modifiye edilmemiş ilkel reçineler olup, riskli ve zor bir uygulama, kısa bir ömür, kırılgan bir yüzey sunarlar. İlk başta çabuk donduklarından dolayı verdikleri parlaklık hızlıdır. Klasik eski usul boya korumalara göre nispeten daha farklı, daha etkili ve daha fiyatlıdır.
Ancak Matrix Micro Coatings ileri nanoteknolojili, yüzey ile çapraz bağ kurarak daha yavaş kürleşen, parlaklığını ve koruyuculuğunu uzun yıllar devam ettirebilen formulasyonlara sahiptir ve araç seramik boya koruma kaplamalarında gelinen son noktadır..
Soru : Aracımda seramik kaplama yok, kuş pisliği yanığı var. Seramik kaplama ile bunu giderebilir misiniz?
F&F Cevap : Hayır, seramik kaplama kuş pisliği yanığının ve diğer çevresel aşındırıcıların boyayı bozmasını, parlaklığının kaybolmasına sebep olmasını engellemek içindir. Mevcut boya hasarlarını düzeltmesi mümkün değildir.
Soru : Bir set seramik kaplama ürünü ile kaç araç yapılabilir ?
F&F Cevap : Hızlı kürleşen basit reçineli eski tip glass coatinglerden Matrix Micro Coatings’in ileri teknolojili formulasyonlarına taşıyıcısı solvent ve amonyak olan tüm boya koruyucu reçineler sadece bir araçlık ambalajlanmalıdırlar. Reçinesine göre bu miktar 20 ile 50 ml arası değişkendir.
Soru : Cam filmlerinde “çizilmez” ibaresi görüyorum. Sizin cam filmleriniz için de bu durum söz konusu mudur ?
F&F Cevap : Hem evet hem hayır. Cam filmlerinin yüzeyleri minimum Mohs 2H sertliğinde koruyucu bir laminasyon mevcuttur. Bu sertlik Mohs 5,5H olan cama göre nispeten yumuşaktır. Dolayısı ile cam filmini yumuşak bezlerle temizlemek gerekir. Daha sert ve çizilmez bir cam filmi üretimi mümkün değildir, mümkün olsa bile bu cam filmi uygulanamaz, rulo haline getirilemez vs.
Sizin gözünüze çarpan “çizilmez” iddiaları ise olsa olsa, performanssız ve kalitesiz uzak doğu ürünü cam filmleri için “hiç olmazsa” mantığı ile ortaya atılmış bir satış argümanıdır.
Soru : Seramik kaplama 8 saat sürmesi lazım diyorlar. Doğru mu ?
F & F Cevap : Yeni veya az kullanılmış bir aracın yüzey hazırlığı 1 veya 2 saat kadar sürer. Bu çalışmadan sonra seramiğin uygulanması ise iki saati aşmayacaktır. Yani toplamda yeni araçlarda maksimum dört saat yeterlidir. Araç yüzeyi yıpranmış ve çok çizikli ise bu süreyi iki saat daha uzatmalısınız.
Soru : Seramik kaplamadan sonra aracı hemen kullanabilir miyiz ?
F & F Cevap : Hava yağmurlu değilse bir sakıncası yoktur. Uygulamadan hemen sonra yıkanmasını ve/veya yağmur suyu değmesini tercih etmeyiz. 48 saat su ile temasından kaçınılması, herhangi başka bir temizleme metodu ile de temizlenmemesi doğru olur.
Soru : Seramik kaplama uygulaması esnasında rahatsız edici bir koku oluyor. Zararı da var mıdır ?
F & F Cevap : Sıvı halde mevcut olup yüzeye yayılarak kürleşmesi beklenen uzun dayanımlı boya koruma ürünlerininve özellikle cam kaplamaların tümü solvent, amonyak, aseton, metanol vb taşıyıcı/uçucu maddeler içermektedir.
Matrix Micro Coating sisteminde bazı formulasyonlar sadece değerli solvent karışımı ile, bazıları da değerli solvent karışımı ve amonyak ile sıvılaştırılmıştır. Bu taşıyıcılar her ne kadar insan sağlığına tehdit oluşturmayacak şekilde optimize edilmişse de, iyi havalandırılmış bir ortamda uygulamak, ardı ardına uygulamalarda tercihen bir solvent maskesi de kullanmak gerekli bir tedbirdir.
Hızlı kürleşen ve glass-coating tarzı ürünlerin hepsi ise “solunduğunda dahi” kalıcı körlüğe neden olabilecek derecede zararlı methanol de içermektedir. Hızlı kürleşme sağlayan taşıyıcılar aynı zamanda daha düşük ısılarda parlama/yanma özelliğine de sahiptir. Bu tip içeriklerin kullanımı insan sağlığının daha değerli olduğu birçok ülkede ancak belli şartlar ile mümkünken, ülkemizde henüz bir farkındalık söz konusu değildir.
Soru : Aracı boya koruma filmi ile kaplatmak istiyorum. Ne kadar dayanır, bakımı nasıl olur ?
F & F Cevap : Poliüretan veya PVC yapılardaki boya koruma (kaput) filmleri Türkiye şartlarında 5 yıl sararmadan, sertleşip bozulmadan dayanır. Bu süre içinde orijinal boya üzerinde yapışkan kalıntısı bırakmadan sökülme garantilidir.
Her tür folyo, kaput filmi vs kaplanmış aracı temizlerken Asla basınçlı su kullanılmaması gerekir. Bu durum kaplamanın tutunduğu noktalardan kalkmasına, hatta yırtılmalara neden olabilir. Başka özel bir bakım gerektirmez. İstenirse boya koruma filminin üstüne basit wax türü malzemeler uygulanabilir.
Soru : Aracıma iki ay önce seramik kaplama uygulandı. Niçin ilk baştaki gibi su kaydırmıyor ?
F & F Cevap : Öncelikle seramik kaplama basit waxların da altından rahatça kalkabildiği su iticiliği ile değil de, boyanın parlaklığını ve canlılığını sabitleme özelliği ile tercih edilen bir uygulamadır. Elbette su kaydırıcı, hidrofobiklik ve kolay temizlenebilme özelliği de vardır.
Fakat bu özellikler kullanıma bağlı olarak bir süre sonra azalır. Seramik kaplamanın üzerine basit ve ucuz wax türü malzemelerle bu özellikleri geri kazandırmak kolay ve mümkündür. Yine de seramik uygulamanın bu özelliklerinin daha uzun dayanması isteniyorsa kaliteli ve doğru miktarda sulandırılmış oto şampuanı ile yıkandığından emin olunmalıdır ve araç ıslak kalmamalıdır.
Soru : Aracıma mükemmel su iticiliği olan en iyi seramik kaplama çeşidinizin uygulanmasını istiyorum. Seçimim ne olmalı ?
F & F Cevap : Sosyal medyada da paylaştığımız gibi, tüm çeşitler mükemmel su kaydırma sağlar. Bununla birlikte piyasada kuvvetli su kaydırmanın ve hidrofobikliğin iyi bir seramik kaplama uygulamasından beklenecek tek performans olduğu şeklinde genel bir kanı, hatta aldatmaca mevcuttur.
Su kaydırıcılık, en basit ve kalıcı olmayan waxlarla bile mümkün olan bir sonuçtur, kalıcı parlaklık ile bir ilgisi yoktur. Seramik kaplama elbette en az bu tip waxlar kadar su kaydırıcılık sağlar. Bu su kaydırıcılık zamanla azalsa da parlaklık koruma devam eder. Su kaydırıcılığı tekrar canlandırmak için herhangi bir ucuz wax uygulanabildiği gibi, uygun fiyatlı daha uzun süre kalıcı olan ve gerçek seramik içeren “Ceramic Touch” uygulaması da önerilir.
Soru : Seramik kaplamanın dayanıklılığını nasıl test ederiz ?
F & F Cevap : Kaliteli ve gerçek bir seramik kaplama, su kaydırıcılık, parlaklık, risksiz uygulama gibi özelliklerin dışında, öncelikle ve mutlaka yıllara yayılan bir dayanım sunmalıdır. Çevresel aşındırıcılara maruz kalınmanın laboratuvar ortamında hızlandırıldığı test metodları mevcuttur ve birçok güvenilir kuruluşça uygulanabilir. Bunun dışında bir de “cross hatching” denilen bir seramik kaplama test metodu daha vardır. Uzakdoğu yapımı ürünlere pek uygun olmayan bu test metodu daha çok ABD de uygulanır. Seramik kaplama uygulanmış ve gereğince kürleşmiş olan numune parçanın üzerine birbirine çok yakın paralel çelik jiletler ile yukarıdan aşağıya paralel çizik oluşturulur. Ardından bir de yatay çizikler oluşturulur. Ortada bu çiziklerin kesiştiği bölümde çiziklerin oluşturduğu minik kareler ortaya çıkmıştır. Bu minik karelerin üstüne test metodunca onaylı kuvvette bir yapışkana sahip bant yerleştirilir. Bantı kaldırınca seramik kaplamadan ne kadarının kopup banta geçtiği incelenip rapor yazılır. Ne kadar az kaplama banta geçmişse, seramik kaplamanın yüzeye tutunması o derece yüksek, haliyle kalıcılığı da o derece uzundur. Kaliteli ve gerçek Seramik kaplamalara ait olan kalıcılık özelliği için ürüne ait bu test metodlarını görmeyi istemek doğru bir yaklaşımdır.
Soru : Seramik kaplamayı uygularken araçta çizik oluşuyor, ne yapabilirim ?
F & F Cevap : Matrix Micro Coatings içeriğindeki nano partiküller asla aracı çizebilecek boyutta değildir. Bahsettiğiniz durum, seramik kaplama öncesinde yaptığınız pasta cila işleminin, hatta belki de çevresel sıcaklığın da yüksek oluşu ile araç kaportasının ısınarak daha yumuşak ve hassas hale gelmesindendir. Bu durum metalik olmayan yumuşak tip boyalarda daha da barizdir. Tavsiyemiz, boya hazırlık sonrası aracı sıcak mümkün mertebe soğuk su ile yıkamanız, güneş altında bırakmamanız, aracın daha az boya hazırlık işlemi görmüş veya hiç görmemiş kısmından seramik kaplama uygulamasına başlamanız veya bir müddet aracın yüzeyinin soğuyup boyanın kendisini toparlamasını beklemeniz şeklinde olacaktır.